Fantastiskt dålig service..
Gick in på Skobutiken närmast Bokia idag. Hittade dessa fina stövletter:) Speglade mig och tyckte jag var jättesnygg med mina ridbyxor till. Tyckte jag var värd att få köpa mig något nytt och bestämde mig för att göra det. Ville dock prova den andra stövletten också innan köpet. Vad händer?
Jag går till kassan och damen som står där håller på med datorn. Hon mumlar något för sig själv och går bara därifrån in på lagret bakom kassan utan att ens titta upp och säga ”jag kommer snart”. Jag står där och väntar. Då kommer dam nummer två från någon annanstans i butiken som ser att jag står och väntar. Jag ler lite (jag har väntat med det är ok) och tar för givet att hon ska expidera mig. Oj, oj, oj vad fel jag hade. Nej, då kommer dam nummer ett ut igen(utan att slänga en blick mot kassan) och säger till dam nummer två att nu måste du komma med här för bla bla bla… Dam nummer två som har noterat att jag står där följer med dam nummer ett in på lagret utan att ens nämna något som ”vi hjälper dig alldeles strax”. Då klickade det för mig. Jag gick tillbaka med stövletten, ropar till min (stackars) sambo att nu går vi. Precis när jag går ut genom dörren vänder jag mig om och först då kommer de tillbaka. Dam nummer ett fortfarande lika upptagen med det hon höll på med medans dam nummer två kikade runt i lokalen och letade efter kunden (mig). Precis innan dörren gick igen fick vi ögonkontakt. Vad tänkte hon undrar jag?? Förstod hon att jag gick därifrån för att jag tyckte att det var dålig service? Varför sa inte dam nummer två till dam nummer ett att ” jag ska hjälpa kunden först så kommer jag till dig sen”? Vågade hon inte eller vad!?! Pga av dålig service förlorade de 600 kronor.
Så min fråga till er kära läsare: Vad skulle ni ha gjort?
LH
februari 10th, 2010 at 14:31
Exakt samma sak!